Warunki ochrony danych osobowych

Warunki ochrony danych osobowych

I.
Przepisy podstawowe
1. Administratorem danych osobowych zgodnie z art. 4 punkt 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i o swobodnym przepływie takich danych (zw. dalej: „RODO”) jest Ing. Radek Fiala, nr id. IČ [odp. REGON] 74306481 z siedzibą Mrač 36, 25721 (zw. dalej: „administratorem”).
2. Dane kontaktowe administratora to
adres: Mrač 36, 25721
e-mail: posta@radekfiala.com
telefon: +420 722 959 662
3. Przez dane osobowe rozumie się wszelkie informacje o identyfikowanej lub identyfikowalnej osobie; identyfikowalną osobą fizyczną jest osoba fizyczna, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, zwłaszcza w odniesieniu do określonego identyfikatora, na przykład imienia, numeru identyfikacyjnego, danych lokalizacyjnych, identyfikatora sieciowego lub jednego lub większej ilości odrębnych elementów fizycznej, fizjologicznej, genetycznej, psychicznej, ekonomicznej, kulturowej bądź społecznej tożsamości danej osoby fizycznej.
4. Administrator nie nominował osoby upoważnionej do ochrony danych osobowych.

II.
Źródła i kategorie przetwarzanych danych osobowych
1. Administrator przetwarza dane osobowe, które zostały mu przez Państwa udzielone lub dane osobowe, które administrator pozyskał na podstawie realizacji Państwa zamówienia.
2. Administrator przetwarza Państwa dane identyfikacyjne i kontaktowe oraz dane niezbędne do realizacji umowy.

III
Ustawowy powód i cel przetwarzania danych osobowych
1. Ustawowym powodem przetwarzania danych jest
• realizacja umowy pomiędzy Państwem i administratorem zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
• uzasadniony interes administratora w realizacji marketingu bezpośredniego (zwłaszcza do wysyłania komunikatów handlowych i newsletterów) zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,
• Państwa zgoda na przetwarzanie dla potrzeb realizacji marketingu bezpośredniego (zwłaszcza do wysyłania komunikatów handlowych i newsletterów) zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO w związku z § 7 ust. 2 ustawa nr 480/2004 Sb., o niektórych usługach firmy informatycznej w przypadku gdy nie doszło do zamówienia towaru lub usługi.
2. Celem przetwarzania danych osobowych jest
• realizacja Państwa zamówienia i praw oraz obowiązków wynikających z umowy pomiędzy Państwem i administratorem; przy zamówieniach wymagane są dane osobowe, które są konieczne do pomyślnej realizacji zamówienia (nazwisko i adres, kontakt), przekazanie danych osobowych jest warunkiem koniecznym dla zawarcia i realizacji umowy, bez przekazania danych osobowych umowy nie można zawrzeć czy realizować ze strony administratora,
• wysyłanie komunikatów handlowych i realizacja innych czynności marketingowych.
3. Ze strony administratora nie dochodzi do zautomatyzowanego indywidualnego podejmowania decyzji w rozumieniu art. 22 RODO.

IV
Czas przechowywania danych
1. Administrator przechowuje dane osobowe
• przez czas niezbędny do realizacji praw i obowiązków wynikających ze stosunku umownego pomiędzy Państwem i administratorem oraz do korzystania z praw wynikających z takich stosunków umownych (przez 15 lat od zakończenia stosunku umownego).
• do czasu odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych, maksymalnie 5 lat, jeśli dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody.
2. Po upływie czasu przechowywania danych osobowych administrator danych osobowych kasuje dane osobowe.

V.
Adresaci danych osobowych (poddostawcy administratora)
1. Odbiorcami danych osobowych są osoby
• uczestniczące w dostawie towaru / usług / realizacji płatności na podstawie umowy,
• zapewniające usługi prowadzenia sklepu internetowego (Shoptet), zapewniające opracowanie rachunkowości i inne usługi w związku z prowadzeniem sklepu internetowego,
2. Administrator nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do krajów trzecich (do krajów spoza UE) ani do organizacji międzynarodowych.

VI
Państwa prawa
1. W warunkach określonych w RODO mają Państwo
• prawo dostępu do swoich danych osobowych zgodnie z art. 15 RODO,
• prawo do korekty danych osobowych zgodnie z art. 16 RODO, ewentualnie ograniczenia przetwarzania danych zgodnie z art. 18 GDPR.
• prawo do skasowania danych osobowych zgodnie z art. 17 RODO.
• prawo do zgłoszenia zastrzeżeń do przetwarzania zgodnie z art. 21 RODO i
• prawo do przenoszenia danych zgodnie z art. 20 RODO.
• prawo do odwołania zgody na przetwarzania danych, w formie pisemnej lub elektronicznie, na adres fizyczny lub e-mailowy administratora podany w art. III niniejszych warunków.
2. Ponadto mają Państwo prawo do zgłoszenia zażalenia w Urzędzie ds. ochrony danych osobowych w przypadku gdy podejrzewają Państwo, że naruszono Wasze prawo do ochrony danych osobowych.

VII
Warunki zabezpieczenia danych osobowych
1. Administrator oświadcza, że przyjął wszelkie odpowiednie techniczno-organizacyjne środki służące zabezpieczeniu przetwarzania danych osobowych.
2. Administrator przyjął środki techniczne służące zabezpieczeniu magazynu danych i danych osobowych w formie papierowej, zwłaszcza poprzez stosowanie programów antywirusowych, zabezpieczenie dostępu do danych poprzez szyfrowanie i hasło, poprzez fizyczne zamknięcie dokumentów papierowych w zabezpieczonym archiwum.
3. Administrator oświadcza, że dostęp do danych osobowych mają wyłącznie upoważnione przez niego osoby.

VIII
Postanowienia końcowe
1. Przez wysłanie zamówienia z internetowego formularza zamówieniowego potwierdzają Państwo, że zapoznaliście się z warunkami ochrony danych osobowych i że w całym zakresie je akceptujecie.
2. Warunki te akceptują Państwo poprzez zaznaczenie zgody za pośrednictwem formularza internetowego. Przez zaznaczenie zgody potwierdzają Państwo, że zapoznaliście się z warunkami ochrony danych osobowych i że w całym zakresie je akceptujecie.
3. Administrator ma prawo do zmiany tych warunków. Nową wersję warunków ochrony danych osobowych administrator opublikuje na swojej stronie internetowej i wyśle Państwu nową wersję tych warunków na Państwa adres e-mail, podany administratorowi.

Niniejsze warunki wchodzą w życie z dniem 25.05.2018.


Podmínky ochrany osobních údajů v českém jazyce

Podmínky ochrany osobních údajů

I.
Základní ustanovení
1. Správcem osobních údajů podle čl. 4 bod 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen: „GDPR”) je Ing. Radek Fiala, IČ 74306481 se sídlem Mrač 36, 25721 (dále jen: „správce“).
2. Kontaktní údaje správce jsou
adresa: Mrač 36, 25721
email: posta@radekfiala.com
telefon: +420 722 959 662
3. Osobními údaji se rozumí veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě; identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby.
4. Správce nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů.

II.
Zdroje a kategorie zpracovávaných osobních údajů
1. Správce zpracovává osobní údaje, které jste mu poskytl/a nebo osobní údaje, které správce získal na základě plnění Vaší objednávky.
2. Správce zpracovává Vaše identifikační a kontaktní údaje a údaje nezbytné pro plnění smlouvy.

III.
Zákonný důvod a účel zpracování osobních údajů
1. Zákonným důvodem zpracování osobních údajů je
• plnění smlouvy mezi Vámi a správcem podle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR,
• oprávněný zájem správce na poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR,
• Váš souhlas se zpracováním pro účely poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR ve spojení s § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti v případě, že nedošlo k objednávce zboží nebo služby.
2. Účelem zpracování osobních údajů je
• vyřízení Vaší objednávky a výkon práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Vámi a správcem; při objednávce jsou vyžadovány osobní údaje, které jsou nutné pro úspěšné vyřízení objednávky (jméno a adresa, kontakt), poskytnutí osobních údajů je nutným požadavkem pro uzavření a plnění smlouvy, bez poskytnutí osobních údajů není možné smlouvu uzavřít či jí ze strany správce plnit,
• zasílání obchodních sdělení a činění dalších marketingových aktivit.
3. Ze strany správce nedochází k automatickému individuálnímu rozhodování ve smyslu čl. 22 GDPR.

IV.
Doba uchovávání údajů
1. Správce uchovává osobní údaje
• po dobu nezbytnou k výkonu práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Vámi a správcem a uplatňování nároků z těchto smluvních vztahů (po dobu 15 let od ukončení smluvního vztahu).
• po dobu, než je odvolán souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely marketingu, nejdéle 5 let, jsou-li osobní údaje zpracovávány na základě souhlasu.
2. Po uplynutí doby uchovávání osobních údajů správce osobní údaje vymaže.

V.
Příjemci osobních údajů (subdodavatelé správce)
1. Příjemci osobních údajů jsou osoby
• podílející se na dodání zboží / služeb / realizaci plateb na základě smlouvy,
• zajišťující služby provozování e-shopu (Shoptet), zajišťující zpracování účetnictví a další služby v souvislosti s provozováním e-shopu,
2. Správce nemá v úmyslu předat osobní údaje do třetí země (do země mimo EU) nebo mezinárodní organizaci.

VI.
Vaše práva
1. Za podmínek stanovených v GDPR máte
• právo na přístup ke svým osobním údajům dle čl. 15 GDPR,
• právo opravu osobních údajů dle čl. 16 GDPR, popřípadě omezení zpracování dle čl. 18 GDPR.
• právo na výmaz osobních údajů dle čl. 17 GDPR.
• právo vznést námitku proti zpracování dle čl. 21 GDPR a
• právo na přenositelnost údajů dle čl. 20 GDPR.
• právo odvolat souhlas se zpracováním písemně nebo elektronicky na adresu nebo email správce uvedený v čl. III těchto podmínek.
2. Dále máte právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů v případě, že se domníváte, že bylo porušeno Vaší právo na ochranu osobních údajů.

VII.
Podmínky zabezpečení osobních údajů
1. Správce prohlašuje, že přijal veškerá vhodná technická a organizační opatření k zabezpečení osobních údajů.
2. Správce přijal technická opatření k zabezpečení datových úložišť a úložišť osobních údajů v listinné podobě, zejména používáním antivirových programů, zabezpečením přístupu k online datům šifrováním a heslem, fyzickém uzamčení listinných dokumentů v zabezpečeném archivu.
3. Správce prohlašuje, že k osobním údajům mají přístup pouze jím pověřené osoby.

VIII.
Závěrečná ustanovení
1. Odesláním objednávky z internetového objednávkového formuláře potvrzujete, že jste seznámen/a s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímáte.
2. S těmito podmínkami souhlasíte zaškrtnutím souhlasu prostřednictvím internetového formuláře. Zaškrtnutím souhlasu potvrzujete, že jste seznámen/a s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímáte.
3. Správce je oprávněn tyto podmínky změnit. Novou verzi podmínek ochrany osobních údajů zveřejní na svých internetových stránkách a zároveň Vám zašle novou verzi těchto podmínek Vaši e-mailovou adresu, kterou jste správci poskytl/a.

Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem 25.5.2018.